Tuesday, June 28, 2011

DiMaNa LeTaKnYA HaRgA DiRi KaMu??


korang perasan tak dunia sekarang ni makin pelik?..ramai perempuan yang semakin menggatal lebih dari kaum adam?..walaupon aku seorang perempuan, tapi aku mengaku hal ni..bila aku pikir2kn balik, aku rasa malu sangat dengan sikap diorang ni..lebih2 lagi budak2 yang umurnya masih setahun jagung,maknenyer masih bersekolah (sorry to say pada sesape yang baca blog aku ni dan dye dalam lingkungan umur yang aku cakap)..aku tak cakap semua perangai camtu tapi segelintir daripada diorang memang tak tau malu..aku bukannyer judge suka2 hati tapi aku ada contoh..mungkin korang kenal jugak orang2 yang perangai camni kn??aritu aku ade terbace blog budak umur 14 tahun,(rasenyer tak perlulah aku mentionkn blog dan name dye kn?..nanti kire mengaibkn plak kalau camtu)..aku terkejut sangat dengan apa yang dye tulis..sangat berterus terang dalam soal peribadi dye padahal tu menunjukkan maruah diri dye..Ya Allah, kat mane diorang letak harga diri diorang??..sumpah, aku tak faham ape yang cube diorang banggakan..

wahai adik2 yang dibawah umur sekalian, aku bukannyer seorang yang baik sangat untuk bagi nasihat, tapi sekurang kurangnya aku tau jaga maruah dan harga diri aku..jangan sekali2 pandang remeh hal camni..nanty korang jugak yang menyesal di kemudian hari(ceh, macam berpantun lak aku ni..hoho)..to my dearest lil sis(pelik kn, aku mane ade adik..haha..maksud aku adik2 sepupu pompuan aku la), jangan sekali2 mempersendakan dan mempermainkan maruah diri..kalau sekali tergadai, kita da tak dapat beli balik..ok, aku tamatkn dulu entry ni..:)

p/s: pesanan ini tiada tajaan oleh sape2..saje bagi nasihat percuma..same2 la kite berubah kearah kebaikan ok!!..peace!!

No comments:

Post a Comment