Thursday, November 29, 2012

MaMaT tU MeMaNg InNoCeNt Laaa...


assalamualaikum..

haaa, before aku cerita lebih lanjut..lebih baiklah aku bagitahu dulu yer..entry ini tidak dibayar pon..saje2 aku nak bagitau kisah cerita ni..huahua..actually, baru2 ni aku tak tahu nak tengok cerita korea yang mana kan..so saje2 tangan aku ni tertekan cerita 'the innocent man' kat Maadu.com tu..pastu aku try usha feedback dari orang ramai..semua tulis cerita ni best..lagi 1 yang membuatkan aku excited sebab pelakon laki watak utama ni Song Jong Ki..aku mula kenal dia ni sebab aku gila tengok running man..so, dia ni salah seorang ahli tetap kat dalam running man(tapi sekarang tak dah sebab dia buzy berlakon)..one more, lagi aku excited sebab watak kawan dalam cerita ni ialah kwang soo..dia tu pon ahli tetap dalam running man and kalau nak tau diorang ni memang kawan baik..ceeehh, nampak macam aku tau banyak je kan pasal diorang ni..padahal info ciput je pon..kahkahkah..haaa.ni muka kawan sejati tu..
so, aku macam excited skit la nak tengok kan..bila bukak je episode 1, trus jadi macam tergamam sebab biasanya cerita korea kan, kalau first episode tu still main2 lagi..boleh tengok sambil pergi kat dapur bukak peti ambil sneak jalan lembab2 ke depan tv semula..hahaha..tapi cerita ni membuatkan aku terpaku..sebab ape?..mula2 start macam dah menunjukkan betapa pentingnya jalan cerita tu..kalau aku tengok sambil lewa terasa macam rugi..so aku fokus giler dari awal episode..hehe..

ada soalan yang berbunyi kenapa aku cakap cerita ni best ker?..ok nak jawab, memang kebanyakan cerita Korea yang best..tapi ade jugak yang hampehh..sebab tu bila nak tengok cerita on9 ni aku memilih sikit..yela, kalau dekat tv kan kite terpaksa tengok..dah tv tayangkan cerita tu..takde pilihan la kan..takkan tv tayang cerita My Girl kita pulak nanges2 suruh tv tayang cerita Full House..gila namanya tu..hoho..so, cerita ni salah satu cerita yang menjadi favourite aku sepanjang zaman jugak..sebabnya aku rasa nervous gila setiap kali aku tengok cerita ni?..asal nak nervous plak?..over btol..

aku cakap siyes ni..memang sumpah nervous sebab cerita ni ada kaitan dengan dendam..so, lelaki watak utama ni memang super hebat la sebab aku tak tau camne dia boleh berlakon ubah2 karakter..lelaki ni sebenarnya baik, tapi sebab ade something happen membuatkan dia nak balas dendam..so, dia rapat dengan perempuan watak utama tu disebabkan dia ada motif la kan..tu yang membuatkan aku nervous tengok cerita ni..watak lelaki ni sekejap baik tapi dalam masa yang sama mimik muka dia berubah jadi evil giler..ok cerita pasal watak perempuan pulak..
watak perempuan ni pulak anak orang kaya, sombong, jenis yang sangat2 berdikari, tak percayakan sesiapa, takde kawan rapat dan jenis yang ganas..so, memang takde orang la berani dekat dengan dia melainkan peguam dia je yang sentiasa ada kat sebelah dia tu..satu hari, si watak utama ni mulakan langkah untuk rapat dengan perempuan ni..mestila disebabkan lelaki tu ada motif yang tersendiri..haa, aku nak bagitau ni..watak perempuan utama ni sangat la scary..even lelaki watak utama ni pon takut dengan dia..bukan takut ape, sebabnya perempuan ni jenis yang berani..so, kalau dia dah start mulakan perancangan dia, takde sorang pon dapat halang..senang cakap watak perempuan ni jenis yang orang tak boleh nak jangka..memang scary giler la..dia pon sama je dengan lelaki tu..sekejap muka baik gila tapi dalam sekelip mata je dia dah pasang perangkap balik kat lelaki tu..huaaa, sebab tu aku cakap cerita ni buat aku nervous..

apa2 pon, tak perlu risau, walaupon aku rasa watak2 dalam cerita ni macam dah takde harapan nak hidup(suke hati aku je cakap macam tu..hoho) tapi ending cerita ni memang terbaik..aku rasa sesuai la ending cerita ni sebab akhirnya lelaki watak utama tu dapat jugak merasa cinta yang sejati..bhahahaha..takleh blah ayat aku..ok, so jangan lupa tengok cerita yang mendebarkan ni ok..ending cerita ni tak mengecewakan pon..ok, tata!



p/s ~ terasa macam nak tengok lagi sekali la cerita ni..tapi kalau tengok lagi sekali, mula la start nervous balik..hadoi...stress! ^,^

No comments:

Post a Comment