Wednesday, April 18, 2012

PeRaNgAi PeLiK aKu..


assalamualaikum..

di malam yang hening ni, eh silap..da pagi rupanya..di pagi yang hening ini, aku duduk seorang diri di bilik study yang sunyi sepi ditemani bunyi cengkerik dan burung tukang agaknya..sayup2 kedengaran bunyi lagu dimainkan secara perlahan menimbulkan rasa confiuse dan seram dalam diri aku..oh, lupa..rupanya cik og yang memasang lagu di bilik sebelah..pada ketika ini, aku duduk di hadapan laptop sambil berfikir apa yang perlu dilakukan..hurmm, nampaknya tiada makhluk yang bernama manusia berani mengacau aku pada hari ini tidak kira di facebook mahupun di tagged..suasana yang sangat tenteram dan damai ini membuat aku terfikir pada diri aku..


ok fineee, ape aku merepek kat atas tu??..ish2, takde kene mengena dengan tajuk entry..haaa, tu termasuk salah 1 perangai pelik aku la tu..suke tukar mood and topik tibe2..maybe aku rasa cam fun je buat camtu tapi orang lain mesti da seploh bakul membebel kat aku..cisss, cinabeng si ira ni..dye ingat best ker wat citer pastu tukar feel tibe2..aku hempuk kang saje jer..maybe begitu la kot reaksi orang yang membaca blog..kahkah..ok, tak nak buang masa..sebenarnya kan tetibe aku terperasan something yang pelik pada diri aku ni..

bila aku dah start bukak laptop kan, aku mesti akan pasang earphone kat telinga aku..tak caya??..awat hang tak caya sama cek??kahkah..siyes korang, tapi tu bukan sesuatu yang pelik aku nak ceritakan..yang peliknya kadang2 aku tak pasang lagu pon..haa,da mula rasa pelik la kan??..tapi memang betul pon, bila aku tak letak earphone kat telinga, rasa cam tak selesa macam aku lupe pakai baju pulak..eh, ape perumpamaan aku ni?..
takdela, rase cam something missing..so, bila aku letak jer earphone kat telinga aku, aku rasa cam semuanya sempurna dah..sebab tu kadang2 aku dengar satu dua lagu jer, pastu aku dah lupe nak open lagu lain..earphone tu stay jer kat telinga aku tapi takde ape yang aku dengar..bila nak bukak mula la rase pelik..maybe aku dah terbiasa pakai earphone mase duduk study dulu kot..tu yang terikot2 sampai kat umah..haha..okeh la, nak chow..

p/s; korang pon mesti ade perangai pelik kan?..hohoho

No comments:

Post a Comment