Wednesday, April 25, 2012

fLy My MoNeY fLy....


assalamualaikum..

ini satu kisah, aku nak citer kejadian yang berlaku tadi..Aku ni giler excited nak siapkan jugak project paper chapter 2 sebab dah nak kene anta hari jumaat ni..aku kan pos je, that's why aku kene ciapkan awal and hantar awal dari orang lain..so, kalau ikotkan memang harini la aku punye target nak print sebab esok dah nak pos kan..

dah siap petang tu, aku pon pergi la kat kedai nama ape ntah.. TDS kot, dah la aku masuk2 jer macam takde orang layan. Pastu bila aku cakap nak print, diorang suh bagi pendrive kat diorang..ni yang aku lemah ni..tak suka btol la kalau orang lain buatkan..susah la aku nak edit..lepas pompuan tu letak je pendrive aku, dye cakap komputer tak boleh baca hasil kerja aku..what??gune microsoft word je pon..takkan la tak bleh baca..ape punye kondem la komputer dye..so, aku dah nak balik time tu, tetibe yang sorang lagi tahan..dye nak cube bukak pulak..aku tunggu la dye bukak..yang aku sakit hatinya sebab memang la boleh bukak tapi abis berterabur kerja aku..pastu dye tanye aku dekat sepuluh kali perenggan ni nak letak kat page mane, yang ni nak letak kat page mane..adesss, sakit hati aku..ape kata kalau dye bagi aku edit sendiri je kerja aku??..then, paling tak leh blah aku punye graf hilang..boleh plak dye cakap memang takde graf..eh helo!, aku yang buat kerja tu, for sure la aku tau aku letak graf kat situ..ade ker dye nak print jugak dari mukasurat 1 sampai la akhir sebelum graf tu..cinabeng punye cina!..pastu aku blah jer dari kedai dye..tak kuasa aku nak print kat situ..

pergi la pulak kat kedai 1 lagi ni, perempuan kat kedai tu cakap dye x ade print, kene pergi kat kedai belakang restoran taj..fine fineeee..berjalan kaki la aku, ma, ngan cik og pergi kat sane..puhh, nasib baik kedai tu ade print..tapi tapi tapi, 1 print kosong= RM 0.70..print colour=RM3.00..pergh!!..ni lagi terbaik kedai ni..bertuah sungguh badan ini kerana menjejakkan kaki masuk kedalam kedai ini (puih puih puih!!..dalam hati menyumpah2 tak sudah)..so, terpakse la cakap aku nak print kosong takde colour sebab tak nak membazir kan..sekali si cine tue yang macam kongkang tu tak dengar ape aku cakap, dye pergi print colour sume kerja aku..dengan itu terbang la duit RM 45.00 UNTUK 15 KEPING KERTAS??..korang rasa logik tak??..huaaaa, bedebah punye cine tue!!..abes duit aku!!!..

p/s: untungla makan duit student banyak2..biar ko kekenyangan sampai pecah perut dengan duit tu..huh!



No comments:

Post a Comment