Tuesday, May 1, 2012

No PLaT pUnYe CiTeR..

(gambar credit to google)

assalamualaikum..

citer ni sebenarnye berlaku tadi semasa nak amik ma balik dari keje..dalam perjalanan tu kan, aku ngan cik og ni duk syok main nombor2 plat kete orang..nak tau asal kitorang excited sangat??..sebab selalunya ada nombor plat huruf 'C' je banyak kat atas jalan raya ni..yela, dah name duduk kat kuantan, pahang..of coz la no 'C' je pon yang banyak..memandangkan arini cuti, so banyak no plat lain seperti huruf D, N, A, B ,T dan sebagainya..so, dengan gembira aku ngan cik og main sambung2 perkataan gune no plat tu contohnya macam..

BBL 2458
(kitorang sebut sebagai BeBeL..sebab, ade huruf BBL..ok continue murid2!

KTU 1690
(kitorang sebut KuTU..sebab ade huruf KTU)

haaa, kitorang main permainan camtu la..tengah syok2 main tetiba zassss!!..ade satu kereta lalu kat sebelah kitorang..kitorang ni pon dengan tekun tengok no plat tu dengan harapan dapat memberi jawapan yang sepantas kilat..no plat dye adelah...

BGL ....
(tak sempat tengok no kat belakang tu)

aku pon dengan penuh semangat pikir apa perkataan yang sesuai untuk no BGL tu..tibe2 kan..eh!, macam tak terkeluar plak oleh mulut aku ni nak sebut perkataan tu..aku pandang cik og, dye pon pandang aku..ternyata otak kami pikir perkataan yang sama..muahahahaha..then, trus gelak kuat tanpa pikir ma ade kat belakang duk pening kepala dengar gelak kitorang agaknya..hoho..tanak bagitau, korang pikir sendiri la yer..mane tau terkena sama idea ngan yang kitorang pikir jugak..hehe..chow!

p/s: kadang2 risiko jugak main mainan ni ek?..nasib baik tak terkeluar dari mulut perkataan tu..:)


No comments:

Post a Comment