Monday, January 24, 2011

KaWaN AkU AcCiDeNt!!!

aku terkejut giler bile dapat tau pasal kawan aku accident..aku selalu citer name zaini and lia kan kat dalam bolg aku nie??..haaa, diorang la accident..mase tu aku dduk kat dalam bilik ngan kawan aku..aku tengah wat assingment(rajin x aku?...hehehe)..tetibe member aku dapat call..pastu, tetibe dye cam menggelabah giler..pastu, dye bising2 suh aku call zaini or lia tnye kat mane..aku pening tol..aku tnye la member aku( miral) kenape gelabah giler ni..pastu dye cakap lia ngan zaini accident..OMG, camne diorang bleh accident??..of coz la miral gelabah sb lia tu kakak dye..pastu, aku try call zaini tpi line dye cam busy..maybe dye tgh ckp phone..kawan aku plak call lia..pastu, lia angkat phone..dye ckap dada dye sakit giler..pastu, dye cakap jap lagi dye bgtau balik..ishh, cuak tol la aku camni..yang paling aku takot sebab kereta diorang berlanggar dengan lori..dah la tgah hujan time tu..

tak lame lepas tu, zaini call aku..aku tnye dye ok ker tak..pastu dye suh aku datang kat hospital sebab suh tolong tngokkan barang2 diorang..aku takde transport..so, aku ckap kt dye aku tak leh nk prgi..da lame pastu, diorang bleh balik..lia datang kat umah kitorang sebab kat ostel dye kat KLIA tu x de orang nak jage..huhu..so, aku dapat tau la citer sebenar..time accident tu mmg tengah hujan..zaini bwak slow je tapi dye salah msuk jalan..disebabkan dalam hujan dye tak nampak pastu dye masuk jalan bertentangan..sebab tu la berlanggar ngan lori tapi nasib bek lori tu pon bwak slow je..lia luke kat leher smpai dada..tu pon tak de la teruk sangat sebab luke tu disebabkan tali seat belt..kat tangan dye pon ade luke skit..zaini plak mulut dye pecah..klau tak silap aku kene jahit kot..tapi yang aku musykilnyer, dalam pade mulut dye rabak tu still boleh call aku pastu cakap cam bese jer..siap bleh gelak2 sakan lagi..aiyakk, encik zaini, x sakit ker mulut anda??..hehehe..orang yang paling teruk kene adalah yang dduk kat seat belakang..aku tak kenal sape dye sebab dye member lia kat praktikal..tapi dye teruk la kene..lia bgtau kepala member dye tu bocor..pastu, prgelangan kaki dye patah skit..eeeeiii, takotnyer aku!!!..mase dapat tau diorang accident, kecoh budak2 kolej..ramai gak la yang pergi..bese la kolej ni memang laju je kalau bab2 camni..nk cari cerite la tu kan...(diorang ni umpama paparazi and mamarazi..sangat bahaye..huhu)

tapi korang nk tau somthing, diorang tak luke teruk sangat sebab pakai SEAT BELT..wow, baru aku tau betape pentingnyer seat belt..kalau tak mesti diorang dah jatuh ke depan kete..lia siap bleh bgtau kalau tak dye dah jadi arwah dah..hurmm, so korang yang naik kete tu make sure lpas ni pakai seat belt..sangat bergune untuk keselamatan korang ok..hihihi..orait, nk chow..

No comments:

Post a Comment