Monday, August 18, 2014

Si Ollie Yang Ditukar Nama

Assalamualaikum,

sebenarnya aku macam malas nak menaip hari ni..tapi teringatkan kisah anak kucing aku yang ditukar nama secara tiba-tiba tu, terpaksa la aku menaip pulak..takut juga nanti kalau aku tulis pasal kucing tu lain kali ada yang tak faham..

"eh, bukan dulu nama kucing tu Ollie ke? Apesal tiba2 jadi nama Oreo ni? Bla Bla Bla....."

haa, kang ada si polan yang bersuara macam ni..jadi sebelum lebih banyak yang confused, biarlah aku terangkan..malam ahad macam dah sebulat suara nak bagi nama Ollie..tiba-tiba semalam lepas balik kerja, macam biasa la si kucing tu berlari2 kejar orang balik kerja..dia nampak abah kat motor lagi berlari2 nak pergi..buat pengetahuan abah selalu layan kucing tu..tu yang bukan main manja lagi dengan abah..abah ni lepas kucing tu muncul je depan mata terus panggil "Oreo..."

eh, sejak bila jadi nama Oreo ni..pastu aku bagitau abah nama dia kan Ollie..lepas masuk dalam rumah, ma pulak buat hal..masa kitorang duk panggil Ollie Ollie..ma bagitau nama tu macam manja sangat..panggil Oreo macam sesuai sikit..aku pun terfikir sejenak, memandangkan bulu dia pun warna grey2 gelap tu macam sesuai jugak panggil Oreo..jadi nama Ollie secara automatik ditukar kepada Oreo..

sekian kisah si Ollie yang ditukar nama kepada Oreo dalam masa sehari je..hahaha

ni perangai si Oreo semalam..gedik main dengan abah sampai tertidur..maaflah, Oreo tu memang suka duduk tempat gelap2..dah la warna gelap, makin tak nampak..tempat berhabuk lagi la dia suka..apa dia ingat habuk tu macam spesies dia agaknya sebab warna sama dengan bulu (pitam!) ..macam2 hal..ok, lah nak chow..bubbye..




No comments:

Post a Comment