Thursday, November 20, 2014

Ketinggian Itu Gaya, Mutu & Keunggulan


Assalamualaikum..

Siapa yang belum pernah tengok aku secara live lagi? Hahaha..aku rasa yang membaca blog ni memang belum pernah tengok pun kan..kalau yang ada pun Puan Og sorang je..Haa, kalau korang tengok secara live baru korang dapat agak betapa rendahnya aku ni. Tinggi aku cuma 150 sahaja ok..Sebab tu aku tak dapat apply jadi pramugari..tinggi nak apply 157 paling minima untuk perempuan..tu pun untuk apply ambil course cabin crew..mana aku nak cari lagi 7 inci tu? (puih, sejak bila pula nak jadi pramugari..blaa....blaaa...blaa)..

Ok, mukadimah pun dah merepek..sebenarnya aku kan memang suka menulis..kalau masa sekolah dulu kalau cikgu BM bagi tulis karangan..aku rasa aku la manusia yang paling gembira sekali dalam kelas..sebab aku memang suka menulis panjang2..kalau budak lain nak kena buat carta untuk pendahuluan, isi penting, dan penutup..aku? tak perlu tak perlu..buat habiskan masa dan menyekatkan idea aku yang berkembang pesat je..aku lagi suka baca je tajuk karangan yang dikehendaki, aku capai pen dan terus zuppp zappp zupp zapp..beres!! Haa, senang kan aku buat karangan..sebab idea aku memang kadang2 sampai tak cukup kertas..berjela2 panjangnya karangan..memang kalau cikgu nak baca pun macam semput..tapi memang cikgu tak pernah semput sebab karangan aku memang selalu tip top..selalu jadi contoh karangan terbaik..walaweyh Cik Eyra, yang kau tetiba perasan bercakap soal sekolah ni kenapa? Dah dua perenggan buat punah je..mana isi penting ni? Adakah ini contoh best student untuk karangan? Hahaha..maaf la, tu la aku cakap tadi, aku memang suka menulis ,menaip segala jenis tulisan ni..tu yang mukadimah berjela2..sampai sekarang pun tak masuk isi penting lagi *mengeluh*

Sekarang kita jangan main2..terus masuk point penting je. Sebenarnya semalam masa tengah makan malam bersama2 keluarga, aku tak tahu macam mana boleh tercerita pasal tempat peranginan Genting Highland dan Cameron Highland..tapi tiba2 soal ketinggian aku pun dijadikan isu sekali..eh? Apa kaitan ketinggian aku pulak? Haa, jom layan perbualan semalam..

Aku: Dulu masa tengah study, Ya nak pergi dekat air terjun pun ma tak bagi..pdahal masa tu dah siap packing baju2 dah..tetiba bila call ma cakap nak pergi air terjun terus ma tak bagi..cakap bahaya la apa laa..kawan2 Ya habis gelak masa tu..tapi last2 Ya pergi jugak..hahaha.. Nak pergi Genting Highland dengan Cameron Highland pun tak bagi pergi (nama Ya tu refer diri aku ye..memang aku bahasakan nama tu dari kecik dulu bila bercakap dengan family)

Puan Og: Hahaha..Nasib baik dulu Kak Long sempat pergi..Cameron dengan Genting dua2 dah pergi..

Aku: Haa. mana aci..Ya satu pun tak pergi lagi..Orang lain semua dah pergi dah..

Ma: Takpe..nanti adik dah besar nanti ma bagi pergi..tunggu tinggi sikit lagi je.

Aku: Haa? Nak tinggi mana lagi? (blur + geram + nak tergelak pun ada)

Puan Og: Memang tak tinggi2 dah.

Ma & Abah & Puan Og: Hahahahahaha


Tengok!!, suka tau mereka2 ni kenakan aku..dah aku umur 23 tahun dah nak besar mana lagi? Ada budak2 sekolah dan budak study dulu, umur sama dengan aku ni dah jadi mak dan bapak budak dah..aku ni padan jadi adik kecik lagi..Haih, sabar je la..pasal ketinggian aku tu memang tak boleh blah..nak tinggi mana lagi? Memang tak tinggi2 la aku ni haa.. Hohoho..Sekian. Terima kasih membaca entry ini. Dah dah, sekarang sila ambil pita pengukur dan ukurlah ketinggian anda. Mana tahu ada yang boleh jadi pramugari ke, pramugara ke, model ke *tiba2*

p/s: pesanan untuk Puan Og, jangan gelak sangat..ketinggian kita sama je..Bhahaha :P



No comments:

Post a Comment