Friday, October 21, 2011

I'm ToTaLly OuT oF bATeRy!!




assalamualaikum..

baru je dapat bukak blog ni..dah lame giler rase tak menjenguk..aku ni rasenyer dah hilang bateri untuk teruskan kehidupan..kehe cas balik agaknyer..tapi bile mase plak aku nak cas??..

aku baru je lega sebab dah anta 1st draft project paper..tapi, sebenarnyer aku tak brape lega..80% kemungkinan project paper aku fail dan aku kene repeat balik sem depan..sekian, terima kasih..eh2, baru start citer da trime kasih..gile ape ira ni..camni citer dye, aku and the geng dah berusaha membuat project paper dengan penuh kesabaran even kitorang diduga banyak kali..mula2 cakap EPF kene tolak 11% pastu SOCSO 3%..aku kira dengan sabar dari tahun 1 sampai tahun ke 5..pastu, dapat tahu kapten suh tukar plak EPF 12% dan SOCSO 3%..fine, aku tukar lagi skali even da hari rabu time tu( ari jumaat kene anta)..bile semalam aku pergi kelas, tetibe dapat tahu kapten suh tukar EPF 13% dan SOCSO 9%..ya Allah, aku tak tahu nak menjerit ker nak bersabar atau nak bunuh kapten time tu..sumpah, aku geram giler..membazir masa aku kot nak kire bende tu sume..da la ade banyak lagi finance yang aku tak buat, dye bleh main2 nak tukar suke2 hati dye..dah la time kritikal giler..banyak lak tu nak kene tukar..sabar jela..then, bende yang tak menghappykan aku sebab aku ngan kawan2 tak buat pon cash flow, income statement and balance sheet..bukan sebab mase sahaja yang tak mengizinkan, tapi masalah paling terbesar bile kiraan sales forecast dengan profit forecast kitorang dah salah..and kitorang tak dapat buat ape2 pade mase tu sebab memang dah tak bleh nak buat..nak tukar balik pon memang dah tak boleh sebab dari atas dah salah..

kesudahanyer, kitorang anta jer project paper kitorang yang tak siap sepenuhnyer dengan perasaan redha and menyerah jer..kalau ade rezeki tu lulus la, kalau takde nak buat camne, aku tau salah sendiri..then, bende yang agak mengejutkan aku jugak sebab ramai yang buat macam kitorang..tak siap penuh, half jer..ade tu yang trus give up and tak anta..tapi ade yang tak siap chapter 4, ade yang tak siap chapter lain..kitorang bukan tak siap chapter 5 sepenuhnyer..just untuk bende kire2 akhir tu memang tak bleh nak buat..(mule2 kitorang ingat nak tipu jumlah je..muahahaha)..ini kali pertama kolej kitorang buat project paper tuk business plan individual dan kitorang la batch yang malang tu( baik amik sem lepas kalau tau camni)..dan first time jugak project paper takde bagi ape2 peluang kat student..kalau dulu2, diorang bleh anta kat kapten time first draf then kapten bagi peluang lagi skali..tapi kitorang kali ni, takde da peluang tu..anta trus je pastu kalau dye tak suke dye trus reject..malang kan nasib kitorang??

p/s: doakan aku moga2 lembutla hati kapten and terima jugak project paper aku yang memang nyawa2 ikan tu..

p/s/s: aku da lame tak cukup tido, tak cukup makan, tak cukup rehat..sakit giler otak aku..esok nak pergi MIAT plak..adoi, baru nak rehat2..

No comments:

Post a Comment