Sunday, June 17, 2012

KuTu BaBi GaJaH!

(gambar dari google)

Assalamualaikum..

hai kawan2, korang sihat tak?..harini aku nak buat entry pasal kutu babi gajah ni..haaa, amik ko..sampai 3 jenis haiwan aku letak sekali..hehe..sebenarnya aku nak cerita pasal hal ni dari minggu lepas tapi tak kesampaian sebab internet buat problem la pulekk..so, harini berpeluang nak cerita..

sebenarnya kan, ni adalah 1st time aku kene gigit dengan kutu babi besar punye..besenyer kutu babi saiz macam kecik je kan..yang aku kene gigit aritu mak oooii, memang meremang bulu roma aku..macam dalam gambar tula, saiz kutu babi tu sebesar anak labah2 yang bersaiz comel tu..tapi ini tidak comel ok memandangkan dia dah gigit tangan aku..binawe punye kutu babi tu..aku benci kau!!..disebabkan saiz kutu babi tu melebihi saiz normal so aku panggil jela kutu babi gajah..tak tau la kalau kutu babi gajah tu ada nama saintifik..hihi..

cerita dia bermula macam ni,. aku terlewat bangun tido hari tu sebenarnya..dekat2 pukul hurmm hurmm hurmmmmm pukul 1..ok,sila jangan gelak dan menuding jari kearah aku ye..biasanya aku kunci jam pukul 10.45 pagi tapi jam henfon aku tu tak bunyi..agaknya kutu babi gajah tu tukar waktu jam aku bunyi so dia boleh hisap darah aku banyak2 kan..yeahh, itulah dia jawapan yang paling terbaik! (waklu!, ko nak tutup ksalahan ko kan cik eyra, bek ko ngaku cepat!!)..haha.. nasib baik abah kejutkan bangun tido time tu..

bangun2 tido tengok jam oouhhh oouhhhh damn!..tinggal lagi beberapa minit nak pukul 1..aku pon pergi la ke tandas..ahaa! bila sampai kat tandas aku tengok ada somthing yang duduk melekat kat tangan aku ni..aku pon spray la dengan air paip sebab aku ingatkan labah2..tapi tak bergerak pon bende tu..still stay kat tangan aku ni..aku pon tarik2 la dia kan..masa tu aku dah rasa meremang bulu roma..pastu, bende tu pon jatuh. aku tengok tangan aku dah berdarah2 lepas dia jatuh tu..aku pon tengok la kat binatang tu..dia still berjalan slow2 tapi ada kesan darah kat laluan yang dia lalu tu..ohhh tidak!! binatang curik darah!!!..aku pon cepat2 panggil abah suruh tengok binatang tu..mula2 aku dah bagitau abah maybe kutu babi tapi abah tak percaya sebab besar sangat..then, abah bawak keluar nak tengok, skali btol daa..memang kutu babi besar..memang lebih kurang gambar yang aku letak kat atas tu tapi dia warna hitam pekat sikit..kecut perut aku tengok..ade pulak sebesar tu kutu babi tu..haish, amik darah aku suka2 hati jer..ape ingat kita ada share ker haaa???

p/s: sampai sekarang tak baik2 lagi tangan aku..still rasa gatal2 dan ade merah2 lagi skit2..gggggrrr..

No comments:

Post a Comment