Saturday, May 21, 2011

CeRiTa TuTtLe VS FiSh..


*gambar ihsan dari yahoo..(mcam la before ni gmbr sume bkan ihsan dari yahoo..huahua)*

haaa, korang tau ker citer ni??..tengah hangat kat wayang sekarang ni..sedap woo..eh2, chop chop!!!before korang mengamuk sakan nak tau ape name citer tu, better aku trus terang je kn..sebenarnye mane ade citer ni kat wayang..ni kisah hidup aku..jangan la plak korang membandingkan aku ngan kura2..tidak2!!!..aku nak citer kisah aku nak gi beli kura2..hikhik..

aritu aku cuti seminggu..ala, cuti study week..mase tu family aku pon sume off..x gi keje..time cuti gak..pastu aku ckap kat ma aku yang aku nak bela kura2..ma aku pon dengan baik hatinye setuju..wah, sungguh mudah..mcam mudah.com je aku rase..kahkah..pastu, ma aku bgi duit suh gi beli kura2+ ikan..ikan tu cik og yg nak..ikan dye kn mampos aritu..ooppss, ikan dye kan mati aritu(ayat sopan skit..huhu)..lpas ma aku bgi duit..ak ngan cik og pon terlompat2 mcam kera sebab heppy sangat2..fkir2 blik ade ker kitorang lompat2??..hurmmmm...sambung citer balik, memandangkan cik og tau bwak kete..so, ma aku suh aku pergi ngan dye jer..kitorang pon pergi la kat Giant..sampai2 kat Giant, balang ikan2 sume kosong jer..kura2 apetah lagi..langsung tak nampak cengkerang dye...k, fine la!!..fine la!!..aku dah excited nak beli kura2 pastu tmpat tu main2kn aku..ade ker takde kure2..da abes agknye..gggrrrrrr...pastu tipon ma aku..ckap kedai tu takde kure2..pastu, ma aku suh gi kedai yg on the way nk blik ke umah kitorang..

before blik tu smpat la aku beli Kaya Ball(da lame aku nk mkn bende ni..x de mase nk beli..huhu)..pastu gi jln2 kat luar..ingat nk beli skirt pastu tak jadi..hoho..ok, sambung blik citer....

cik og dengan selamba badaknyer tak masuk selekoh bile dekat ngan kedai tu..k fine, aku ckap kat depan tu ade lagi satu..pastu, lagi skali dye tak masuk!!..k, fine laaa..aku ckap kat depan tu ade lagi satu..tibe tibe,(saspen tak saspen tak!!..hahaha)..cik og tak masuk gak!!..gggrrrrr..ni aku marah ni!!!..pastu aku membebel2 kat cik og mcam bertih jagung..muke aku da mcam tembikai busuk..muke cik og pon same..tembikai busuk jugak..(mcam mane muke tmbikai busuk??..tidak la kutahu..hahaha)..dlam kete kitorang diam je..smpai umah trus dua2 mngadu kat ma..pastu dua2 tnjuk perasaan..konon2 mrah gler2 smpai tak nak tgur la..aku masuk dlam blik bace novel, cik og gi kat ruang tamu tngok tv..last2, petang tu abah aku pnggil ajak gi beli kura2+ ikan..hahaha(nak pujuk la tu sebab tngk muke kitorang yg busuk ni)..pastu, gi la kat kedai tadi..tapi hampeh lagi skali..nak tau?..ikan kat situ skit sangat..kure2 trus takde..geram nyer aku..last2 dpat beli ikan je..ikan pon takde plihan sngt..main sebat jer..benci mak noks mcam ni!!(pehal tetibe aku jadi pondan lak ni...sepak kang!!..)..

finally, hajat cik og tuk beli ikan kesampaian dan hajat aku tuk beli kura2 tidak kesampaian..sekian terima kasih.....gggrrrrr(tak yah nak kesiankn aku..sobsob)

p/s: adakah perangai kami terlalu kebudak budakan??
A. Ya
B. Tidak
C. Kadang- Kadang
D. Kesemua di atas
E. No Komen
untuk mengundi taip jwapan anda dan hantar ke pejabat pos..maaf, kami menggunakan perkhidmatan pos oleh kerana tidak mahu membazirkan credit korang..hahahha..ape ko merepek ni cik ira!!!!!..okok, aku stop!!..chow!!huhu..

No comments:

Post a Comment