Sunday, April 20, 2014

Duit Syiling Ohh Duit Syiling..



Assalamualaikum..

Aku ni kan mempunyai masalah dengan duit syiling. Aku pon tak tahu la kenapa tiap kali nak pergi bayar apa-apa barang yang aku nak beli kat cashier, aku mesti nervous tahap gaban sampaikan barang aku yang ada sen2 tu pun aku bayar dengan duit kertas..motif perangai aku macam tu? Sebab konon takut cashier tu kena tunggu lama time aku nak keluarkan duit dan cari duit syiling tu..pufffff...

nak dijadikan cerita macam ni..tiap2 pagi aku akan pergi beli nasi untuk aku makan tengah hari di tempat kerja nanti..haaa, dah kenapa aku pergi beli makanan pagi pastu nak makan tengah hari kan? hahaha..sebab aku dah muak makan nasi berlauk kat luar tu..maka(ceh, maka tu..haha) aku pun pergi beli nasi goreng tiap2 hari..sebabnya aku memang suka makan nasi goreng..aku tukar2 je jenis nasi goreng tiap2 hari..kira ok la tu kan..satu hal lagi sebab kalau beli nasi goreng pagi-pagi ni memang jimat kos abislah..harga nasi aku biasanya RM 1.50 - RM 2.00 je..murah kan2? Jadi, kalau harga nasi aku tu RM 2.00 tak ada lah aku ni nervous bagai sebab aku boleh keluarkan duit RM 2.00 tu dengan senang hati..tapi malangnya bila harga nasi aku RM 1.50..aku ni mula la nervous tak bertempat kan..padahal cari je duit RM 0.50 sen je kat dalam bagi duit aku tu..tapi sebab gabra tak tentu pasal last2 aku keluarkan jugak RM 2.00..dah tak pasal2 dapat RM 0.50 lagi..bila esoknya jadi macam tu aku buat benda yang sama lagi dan dapat lagi RM 0.50 sen..korang boleh bayangkan tak dah berapa beban dompet aku tu sebab tanggung duit syiling? Hahaha..

Aku rasa lain kali aku nak buat style baru la..Sebelum bayar aku keluarkan dulu 50 sen tu kat tangan aku..pastu bila orang tu cakap harga RM 1.50 aku just keluarkan RM 1.00 yang kt tangan aku dan bagi 50 sen tu kat cashier..bijak tak? Bhahahaha


No comments:

Post a Comment