Wednesday, April 30, 2014

Koleksi Cerita Seram Pengalaman Sendiri - Part 3

Assalamualaikum,

wahai reader2 tersayang..maafkan patik yg tak habis2 lagi buat karangan pasal cerita seram ni..sampai dah part 3 dah ni haaa..hahaha..sebenarnya nak cerita banyak2 dalam satu part..tapi disebabkan cerita panjang sangat tak boleh la nak cerita banyak2 story..nanti korang bosan sampai tertido pulak baca sory mory aku ni kan..oleh itu..ceeaaa, oleh itu konon..jom la kita sambung tajuk lain pulak ye..


4. HANTU PON*****K

Ceritanya bermula begini. Masa aku umur dalam ermmm ermmm brape ek? hahaha..lupakan pasal faktor umur aku tu..yang pasti tu zaman kanak2..umur lupa la pulak..zaman tu aku sekeluarga tidur di rumah tok..rumah tok zaman tu 2 tingkat tau..alaa, rumah kampung yang berkayu tu la..kalau orang berjalan atau berlari memang tahap boleh dengar dengan jelas..kalau rumah batu zaman sekarang ni tak ada la sampai bunyi jelas macam tu kan..biasanya bila nak tidur kami sekeluarga akan ambil bilik bawah..bilik bawah ni ada 1 je masa tu..bilik tu berada di kawaan dapur..bilik yang lain semua kat tingkat atas..memang seram tiap kali nak tidur sebab aku ni kan suka fikir bukan2..hahaha

satu malam tu, aku tak boleh tidur..aku pandang ma aku dah lena tidur..aku jenguk abah aku pun dah tidur..psss, buat pengetahuan, kami tidur kongsi 1 bilik..aku, ma, dengan abah tidur kat bawah je..cik Og sorang tidur kat atas katil yang double decker tu(sebab dah tak muat nak tidur kat bawah)..bilik tu sempit je..so, bila aku dah amik port tidur kat sebelah ma, cik Og yang dah besar sikit masa tu terpaksa la tidur sorang diri di katil double decker tu..tapi katil tu dengan tempat yang kitorang tidur tak jauh pun..kan dah kata bilik tu kecil je, jadi dekat je jaraknya..hehe..aku tidur kat hujung sekali kat belah tingkap..manakala sebelah aku ma dan diikuti last sekali abah yang berada berhampiran dengan pintu bilik..

aku pandang je tingkap kayu yang berdekatan dengan aku tu..aku terfikir2 kalau ada 'benda' yang nak cuba bukak tingkap kayu tu memang senang sangat sebab tingkap tu buruk je..sekali kopak je memang tercabut terus tingkap tu..masa aku duk mengelamun tu, tiba2 dengar zink(atap zink) tu macam berat semacam..terasa seolah2 ada 'benda' yang berat sangat duduk kat atas tu..nampak jelas zink tu terjatuh ke bawah sedikit..alaah, dalam otak aku ni tak fikir benda lain..aku ingatkan kucing duduk kat atas atap tu..jadi aku tengok jela atap zink yang lendut tu..tak lama lemas tu, diikuti dengan bunyi cakaran dari benda tajam kat atas atap tu..haaaa, kan aku dah cakap, mungkin ada kucing besar yang tengah cakar atap kat bilik aku tu..jadi, sila abaikan je anasir2 bunyi kat atas atap tu..

selepas bunyi cakaran yang kuat di atap zink tu, aku dapat rasa dengan jelas 'benda' tu terbang dari bilik aku dan pergi ke bilik lain pula..dia punya terbang tu fulamaakk..ni yang aku nak cerita ni..dia langkau jauh betul korang tahu tak?..macam dari bilik aku ni terus tuju ke bilik mak sedara aku yang berada di tingkat atas tu..gila kau!.eerrr, ni sekarang ni aku nak buat kesimpulan macam mana ye? tadi aku cakap kucing kan? dah tu kenapa kucing tu tak lompat macam biasa je? dah kenapa nak langkau jauh2 pulak..dah la berat giler..aku dah mula syak something..haaa, agak2 ayam besar kot yang main lompat2 terbang2 kat atas ni..lepas 'benda' tu duk main lompat2 kat atap rumah ni..dia terus senyap sunyi lepas tu..

fuhhh, selamat! aku ingatkan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari..lepas 'benda' tu senyap macam tu je..aku pun pandang la belah abah aku di dinding..kat dinding atas belah abah aku tu ada cahaya lampu dari luar..cahaya tu dapat masuk sebab ada batu bata yang untuk angin tu..alaa, aku tak tahu la macam mana nak explain..tapi kan setiap rumah orang ada batu untuk bagi angin masuk yang macam bercorak2 sikit tu..biasanya di bahagian atas sedikit..tapi kalau rumah orang yang guna aircond tak ada la sebab takut nanti keluar pulak angin dari aircond tu..hehehe..ok, sambung story..masa aku pandang kat cahaya yang terpancar dari pantulan batu angin tu, aku nampak satu lembaga yang berambut panjang sedang melayang di luar tingkap bilik aku..ok, aku ulang lagi sekali..dia bukan berjalan ok, tapi dia macam melayang sebab cara dia lalu tu sangat smooth..bukan cara orang berjalan...seolah2 kita berdiri atas satu benda yang ada roda dan benda tu digerakkan perlahan2(macam korang tengok cerita seram2 tu la macam mana benda tu berjalan kan? haaa, macam tu la gayanya)..yang pasti benda tu rambut sangat panjang..dan aku tengok bayang2 dia je pon aku dah cuak..kalau tengok depan2 dengan jelas agaknya aku pengsan terus..

akibat takut, aku terus pejamkan mata dan tak bukak2 dah..aku rasa memang style aku macam tu kot..kalau aku takut sangat mesti aku tutup mata tak bukak dah..walaupun aku rasa benda tu ada dekat je dengan aku..haaa, macam tu la style aku sampai ke besar ni..hihi..keesokan harinya, bila aku tanya cik Og pasal semalam, rupanya dia pun tak tidur jugak..dia dengar sama dengan apa yang aku dengar.maksudnya malam tu aku tak keseorangan la..tapi sebab cik Og tidur di atas so aku tak tahu dia dah tidur ke belum malam tu..dan mak sedara aku jugak cerita malam tu dia dengar bunyi 'benda' atas atap..siap mengilai2 lagi..pastu mak sedara aku ambil penyapu pastu dia jolokkan ke atas atap tu..benda tu mengilai2 pastu terbang entah ke mana..eei, seram pulak bila aku fikir pasal ni..mujur aku tak dengar benda tu mengilai malam tu..

p/s: ok kengkawan, aku dah abes story pasal kali ni..mesti berpeluh2 kan baca sebab panjang sangat..apa2 pon, terima kasih kerana baca cerita aku yang tak seberapa ni..nanti aku story untuk part 4 pulak ye.hehe..chow!


**kucing besar? ---ayam besar?---lembaga rambut panjang(mengilai)? = Ooooo, rupanya hantu Maya Karin...

No comments:

Post a Comment