Saturday, July 16, 2011

BaNyAkNyEr KeJaDiAn AnEh HaRiNi...

kejadian ni sebenarnye dah berlaku ari khamis tapi aku lupe nak buat entry..kahkah(sekarang ni dah ari sabtu pon..)..

camni, aku ngan lyna puasa haritu, lepas abes klas logistic and warehousing pkul 5.30 tu kitorang lepak kat kolej jer..penat nak jalan balik umah..tau tak umah aku jauh!!!haaaa, tau tak!!!!(si gila dah dtang..hoho)..so, kitorang wat plan lepak jela kat kolej, bile dah nak dekat time berbuka tu kitorang pergi la kat tepian order makanan kan..masa lepak2 kat dlam kolej tu ade aku, lyna, gadis 'a', bdak pompuan yg aku tak suke, 2 orang adik bradik lwak(sorang laki sorang pompuan), amir dan putra..mase tu 2 org adik bradik lwak ni nk blik, so dye bkak la pntu kaca tu(sebelah pintu kaca tu bleh bkak, sblah lagi tak bleh bkak sebab kolej kunci)..lepas diorng bkak pintu kca tu, diorg pon nk blah la kan..tak lama lpas tu gadis 'a' ni pon nk kuar gak tapi dye bkannyer pergi kat pntu kaca yg bleh bkak tu, dye pergi kat pntu kaca yang tak bleh bkak..ape lagi, bunyi dentuman yang amat dasyat terjadi..kitorang terkejut giler..aku ingatkan pintu kaca tu dah pecah..tengok dye dah menggelupur kat situ..merah giler dahi dye..adesss, camne la bleh gi langgar pintu kaca tu pdhal pntu sebelah lgi tu terbuka luas..takkan la dye tak nampk..hahaha..aku time tu tak tau nak buat ape..nak gelak pon cam kesian, nak kesian cam lawak lak..hohoho..2 orang adik bradik lwak tu tak jadi balik time tu..adik dye yg pompuan siap dtang kat gadis 'a' tu tnye ok tak?..abg dye lagi lawak, bkannyer tnye gadis 'a' tapi pergi kat pintu cermin tu pastu ckap 'nasib bek tak pecah'..hahaha..hampesss btol!!!

kejadian ke-2 plak bile kitorang dah keluar duk lepak kat luar kolej tu..sementara nak tunggu time berbuka tu, aku ngan lyna sembang2 la..tetibe ade budak lelaki pakai songkok lalu kat depan kolej aku tu sambil bwak moto..tibe2 bunyi ade something trjatuh..Ya Allah, budak laki tadi!!..terkejut aku..baru jer tengok tadi ok lagi..tengok kali ke-2 dah jatuh..nasib baik la tak truk..ade budak laki kolej kitorang dtang tolong angkat motor dye..lecturer kitorang pon time tu nak balik, so dye nampak budak tu jatuh..dye pon datang tolong sekali la..camne la bleh jadi camtu, padahal jlan tu elok jer..takde kenderaan lain pon lalu..tangan budak tu ade la luka skit, pastu dye pergi basuh tangan dye yang luka tu kat surau(dekat ngan kolej kitorang..jalan kaki jer..hehe)..

ish2, mcam2 pelik kan??..huhu..chow!

No comments:

Post a Comment