Tuesday, February 15, 2011

AnOtHeR CiNdErELLa StOrY

teruja tak dengar tajuk tu??..muahahaha..okey2, tak nak bagi korang pening2..baik bagitau je kan..ari ni saye berlakon drama sebabak cinderella..wah, adakah aku seorang pelakon..jawapannya tidak sekali..aku sangat2 la tak pandai berlakon tapi dipaksa berlakon sebab tu salah 1 keje berkumpulan dalam kelas..haiya, takde keje lain ker nak bagi??..berlakon jugak la lecturer ni nak..huhuhu

kisah cinderella kumpulan aku tajuk dye seperti yang tertera di title entry tu yer..ade banyak lagi kumpulan yang lawak2..salah 1 kumpulan yang aku ingat name citer dye ialah "aku-tak-rela"..hahaha..lawak kan??dari perkataan cinderella boleh lak ditukarkan ker bahasa aku tak rela..okey2, aku citer dari awal ok..sebenarnyer ni keje group dalam kelas english..jadi, sume pelajar yang ade kat dalam kelas english memang wajib buat2 cerita pasal cinderella..tapi kitorang diberi peluang wat citer cinderella kitorang sendiri..maksudnya suke hati la nak wat ending dye camne pon..

meh sini aku nak bagitau watak2 dalam citer 'another cinderella story' kumpulan aku..watak2nyer ialah fairy godfather, cinderella, prince charming/boss son, boss, boss daughter..cube teka aku jadi ape??..dengan segala hormatnyer aku bagitau yg aku bukannyer cinderella ok..harap maklum..hihihi..mase aku dapat skrip semalam member2 aku pelik sebab aku tak amik watak cinderella..sebenarnyer cinderella kan banyak dialog..aku kan jenis yang pemalas nak hafal2 bagai ni..lagipon aku tak pandai berlakon..so, harusla aku amik watak yang ade skit2 je dialog btol tak?hihihi..watak aku adalah boss daughter..fuyoo, aku seorang yang kaya and gedik..sangat choi perangai aku dalam citer tu..huahuahua..eh, kejap2!!..tak leh gune perkataan choi dalam entry ni sebab kawan cine aku yang pegang watak cinderella tu namenyer choi..hihihi..nak tau tak dialog aku..teruja lak nak bagitaukorang..hahaha..ni dialog aku and cinderella:

boss daughter: ooi cinde..come here for a while..
cinderella: yes little bos..what do you want??
boss daughter: i need you to interpret this account statement and correct it..make it faster..i wanna go to beauty salon to have my make up..my boyfriend is coming soon...haaa, cannot wait for a candle light dinner(fell so heppy)..
cinderella: you cannot be like that..i'm only secretary and coffee maker..i don't have any basic and skill..
boss daughter: i don't care!!..go and buy form 5 account book and study now!!
cinderella: oh my..why you do this to me..~pastu aku lupe ape dialog dye time ni..hihihi~
boss daughter: you, shut up!!..just finish it before i'm back!!

dengan bangangnyer aku pon blah dari situ..kejam tak watak aku??..hihihi..ala, x de la kejam mane sebab kalau korang nak tau cinderella tu sebenarnyer jahat..mase dah lepas prince charming tolong dye..prince charming tu pon nak melamar dye tapi tau tak cinderella tak nak trime..ayat akhir dye camni:

cinderella: because you are not my target..

walawei, kejam tak cinderella tu??..ape yang lagi lawak dengan citer kumpulan kitorang ni sebab ending dye:

'the prince charming feeling very upset and become playboy..after that, cinderella married with old man..'

hakhakhak..ntah pe2 jer kan??..tapi tak peduli la..janji sume berlakon..citer budak2 group lain pon kebanyakan sume lawak2..ade 1 group tu wat ending prince charming mati sebab terkejut tengok muke cinderella sebab cinderella tak cantik..hahaha...ok la, penat..i need rest(ceh, mentang2 baru abis berlakon english..nak speaking lak tetibe..hikhik..)..chow!

p/s: ade sorang lecturer masuk time kitorang berlakon tadi and dye rakam sume lakonan..lecturer aku cakap nanty nak letak kat dalam fb..OMG, abis la aku!!!

No comments:

Post a Comment