Wednesday, February 23, 2011

aLhAmDuLiLLaH..

korang tau kn entry aku sebelum ni tjuk dye S.A.B.A.R..ok, kepade sesape yg tak bace lagi entry tu tolongla bace dulu sebab aku nak wat sambungan kepada entry tu..nanty korang jadi pening2 lalat plak kalau bercampur2 citer..mesti korang pelik kenapa tetibe aku nak marah2 kan??..hahahha..camni citer dye, ade 1 subjek pelajaran aku kene wat assingment berlakon..kirenyer keje berkumpulan la..2 orang satu group..nak dijadikan citer..budak yang jadi group aku ni pemalas dye MASYAALLAH..aku tak tau nak cakap camne tahap malas dye..korang tau tak, dari awal lagi aku bersabar ngan dye..nak tau tak aku kene watpe:

~skrip untuk lakonan tu aku wat sorang2..aku buat awal2 lagi skrip tu sebab takot tak sempat anta assingment tu on time..OK, AKU SABAR..

~bile aku ajak dye berlakon dye asyik tunda2 tarikh..OK, AKU SABAR..

~bile time nak berlakon ari sabtu aritu, dye bleh mintak mmaf kat aku sebab ayah dye dah nak datang..tak sempat nak berlakon..dye nak balik..OK, AKU SABAR..

~dah masuk hari ke-2 lewat anta assingment, aku pergi kat dye pakse2 berlakon gak aritu..dye cakap ok..aku dah siap2 pkai tdung untuk berlakon n tunggu dye kat ruang tamu..kawan2 umah aku pon pakse2 dye suh berlakon tapi dye cakap tunggu abis citer indon(pe ntah tjuk citer tu..sejuta cinta mashanda kot)..pastu dye cakap dye nak hafal skrip kejap padahal dye duk on9..ingat aku tak tau..n then, bile start citer marimar, dye cakap tunggu abis citer tu plak..OK FINE, AKU SABAR LAGI..

~lepas abis citer tu, dye wat bodo jer..last2 aku turun balik pergi kat bilik yang dye duduk tu..pastu, aku cakap nak wat arini gak..tak nak tunda2 dah..ok, dye pon naik kt bilik aku..sampai kat bilik ingatkan nak berlakon dah tapi dye sibuk nak praktis cakap dialog tu dulu ngan aku..mybe lebih kurang 45 minit..bile dah lepas praktis, nak rakam asyik tak jadi sebab dye asyik nervous tak tentu pasal..padahal bukan berlakon btol2 pon..ciap bukak laptop letak skrip kt belakang aku supaya nampak cam dye cakap ngan aku..laptop aku pon ciap letak kat sebelah aku supaya dye nampak dialog..dye nak ape lagi??2 laptop dah aku letak untuk dye bace skrip..tu pon asyik tak jadi2..kene buat banyak kali...OK, AKU CUBE BERSABAR LAGI..

~dah abis berlakon, aku yang kene beli cd sebab dye lansung tak nak amik tau..aku punye la takot assingment tak anta2 lagi sebab aku tak pernah anta assingment lmbat..selalu on time jer..dye just tnye aku soklan ni"dah beli cd?"..OK, AKU SABAR LAGI..

~bile aku naik kt bilik, tak lame pastu dye jenguk kt bilik aku pastu tnye "dah burn dah?"..amboi, senang nyer idop dye..OK, AKU CUBE BERSABAR..

~malam tu aku bersusah payah nak burn cd tu..aku tnye member aku tapi diorang pon tak tau pasal bende2 burn ni..last, aku call cik og tnye pasal burn cd..dye dah bagitau macam2 suh buat tapi still tak bleh burn..sumpah, mase tu aku rasa cam nak nangis sangat2..aku dah tak tau nak wat pe..OK, AKU CUBE LAGI TUK BERSABAR..

~esokkan tu, aku download nero sebab cik og cakap senang nak download gune bende tu..aku download dari pukul 9 pagi smpai lbih kurg pkul 3 lbih bru ciap..lame kn??..OK, TIME TU AKU MEMANG BERSABAR GILER..

~lepas dah ciap download, aku tnye cik og camne nak gune tapi nero aku ngan nero yang cik og gune lain la plak..OK, AKU SABAR....last2 aku buat cam send document to pendrive..nak tau somthing??..buat camtu tetibe jer cd aku tu boleh masukkan video tu..pelik tak??kalau ikutkan sepatutnyer tak boleh..mungkin ni berkat KESABARAN AKU...huhuhu..tapi, citer ni tak abis lagi..

~aku jugak yang kene pergi anta assingment tu kat kolej..dye langsung tak amik tau..oh, ye..dye ade msg aku tnye "cd tu dah bleh burn ke blom?"..tu je ker yg dye mampu tnye??..lain la kalau dye cakap kat aku "cd tu bagi kat s***** la, biar s***** tolong burn kan k!"..kalau dye cakap camtu sejuk ati aku..tapi memang mimpi di siang hari la..dye takkan amik tau punye..so, sebabkan itu assingment aku, kalau tak anta kang markah aku sekali effect kn..so, kawan2 aku pakse2 gak aku gi anta before pkul 5 sebab nanty kolej tutup and then markah kene potong lagi..kawan2 aku pon teman sekali..thanks koran..banyak tolong aku time tu..hikhik..

so, kesimpulannya aku memang banyak BERSABAR dengan dye..dari awal dulu aku bersabar..korang sendiri perasan kan kalau bace ape yang aku tulis ni..aku tak nak la bagitau name dye kat dalam blog ni..nanty memalukan dye plak walaupon dye tak bace blog ni..huhuhu..ok tak kisah la tu sume..yang penting aku bersyukur sangat2 sebab dah dapat anta assingment tu walaupon dah lewat 3 hari...alhamdulillah..:)

p/s: kadang2 dalam hidup ni kita memerlukan kesabaran yang tinggi..

No comments:

Post a Comment