Sunday, February 6, 2011

TuKaR hEaDeR+ CeRiTa2 SeMiNgGu..

Hye korang..sihat tak??..dengan sadis dan berkecik atinyer aku nak bagitau yang aku baru balik ker bangi..aku sampai semalam..rase cam baru jer nak cuti aritu..hukhuk..tapi letih giler la..cube korang bayangkan, sepatutnyer dari kuantan ke kl amik mase 2 jam lebih jer..kalau naik bas memang selalunyer amik mase dekat 4 jam lebih sebab dye berenti kat merata2 tempat kan..tapi, semalam aku naik bas sampai 7 jam..dari pkul 2 lebih sampai la pkul 9 malam bru aku sampai umah..jam nak mampos jalan..dah la dari tengah hari aku tak makan nasi..nasib baik ma aku ade bawak bekal nasi kat aku..so, balik tu aku terus jer bukak tupperwear and makan sampai abis nasi..tahap kebulur abis dah mase tu..hahahaha..haish, beselah..orang baru abis cuti raye cine kan..sume balik ari ahad..sebab tu la jalan jam sangat2..sebab tu jugak aku malas balik ari ahad..kalau aku takde kelas ari isnin bolehla aku balik ari selasa sebab ari selasa memang aku takde kelas..wuhuhuhu.....(tapi tu sume hanya angan2 aku..:( )

dah lame aku tak tulis blog..hihihi..seminggu aku cuti, seminggu jugak la aku tak bukak blog..on9 pon jarang2 jer..malas la..aku cam tak de mood tetibe..tak tau la kenape...jangan tanye soklan yang aku tak dapat jawab tu...hehehe..hurmmmm, nak citer pe lagi ek??..haaaa, sebenarnyer minggu aku cuti ni aku tak duduk umah sangat pon..almaklum la, umah tok aku tu tengah dalam proses ubah suai...so, asyik kene gi umah tok aku je la kemas2 pe yang patut..sedihnyer, umah tok aku yang lame dah takde..nak buat umah baru dah..aku tak sempat nak tengok umah tu before diorang robohkan sebab aku tak balik kuantan lagi..hehehe...haaaaa, pastu kan, umah ayh long aku plak asyik wat makan2 je..so, kene pergi umah diorang plak..lagi la aku tak boleh nak relaks kat umah...ape yang paling aku rase cam hampeh sebab kene basuh periuk..aku ngan cousin2 aku memang selalu kene basuh pinggan mngkuk kalau lepas kenduri kendara family..kitorang ni lebih kurang cam cinderella la asyik dikerah wat keje sane sini..ape yang aku peliknyer putera raja tak muncul2 pon...dah letih wat keje pon still tak muncul2..malang betol nasib kami..adessss, ape aku merepek ni..sebenarnyer nak citer pasal periuk..hohoho..ade ker patut kitorang kene basuh periuk yang berlambak2 tu..kalau 1 periuk jer and periuk tu kecik takpe la jugak kan..ni dah la periuk tu besar pastu banyak plak tu..nak tak nak kitorang takde pilihan lain sebab kalau tinggalkan pon memang takde orang lain yang akan basuh dah..hurmm, aku harap lepas2 ni ade la yang bermurah hati menyumbangkan tenaga korang..lebih2 lagi kaum adam..mane bleh suruh kaum hawa buat keje2 berat camtu btol tak??..kami cume insan yang lemah..sobsobsob..(mintak simpati pon ade ker orang dengar..huhuhu)..

okey la, tukar topik lain...aritu aku seronok sangat sebab dapat berkumpul ramai2 ngan cousin2 aku..yeay, i love u all la guys!!!..so happening!!..bukan senang kitorang nak berkumpul ramai2..yela, masing2 dah ade kerjaya and urusan yang susah tuk ditinggalkan..so, bile sekali sekala jumpe ni rase bahagia sangat2..terbayang mase zaman kecik2 dulu..takde masalah pon dalam hidup..hihihi..ade banyak gambar kitorang amik tapi nanty2 la aku upload yer....

ade lagi cerita, malam tu plak..aku ngan abah, ma and cik og pergi mkan besarr..ape, ingat cine je ker ade makan besar..kitorang pon ade meh..hahaha..dah la time tu raye cine..kitorang dah macam sambut sekali ngan cine jer time tu..hihihi..sebenarnyer cik og belanja sebab duit ptptn dye dah masuk..oh yer, lupe nak bagitau..mase beli mc D time makan ngan cousin2 aku tu pon cik og jugak yang belanja aku..so, di kesempatan ini adikmu ini ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada cik og kerana belanja saye dari siang sampai ker malam..nanty belanja lagi ok..wahahaha(bankrup la dapat adik camni..)..mase malam tu, my family pergi makan kat satay zul..satay dye memang terbaik la..cume servis dye jer kureng skit malam tu..kitorang tunggu punye lah lame padahal nak makan satay jer..perut dah kebulur tahap cipan tanah..maybe servis dye lambat sebab banyak sangat permintaan satay..yelah, time tu kan orang cine tengah sambut perayaan dye..huhuhu

oopppsss, lupe plak nak cakap pasal header baru tu..tajuk entry dah gah tapi lupe lak nak bagitau..hahaha..cantik tak gambar header tu??..gambar tu salah satu gambar time aku kuar ngan cousin2 aku tu..cantik giler kawasan pantai sepat tu..sesape yang berminat boleh la pergi kat kuantan yer..hehee..tapi, kawasan gambar yang aku amik tu jauh skit dari pantai..lagi satu, gambar header aku lebih kurang same cam gambar header blog miss nourzey kan kan kan??memang la same, sebab gambar tu diambil dalam mase yang same..jangan salah faham ok..tiada siapa yang meniru siapa dalam hal ini..hihihi

puhhh, letih la citer banyak2 dalam mase yang same...hahaha..kalau aku rajin aku akan kembangkan lagi cerita2 di atas ok..maksudnyer aku wat entry baru la..hohoho..orait, nk chow..enjoy ur days everyone!!

No comments:

Post a Comment