Thursday, April 21, 2011

U CaN sTaNd UnDeR mY uMbErELLa..

kadang2 bila aku berfikir(kadang2 jeke aku berfikir??..selalunyer tak berfikirkah??..hahaha) aku rase cam aku ni seorang gadis yang bernasib baik..bukan nak citer pasal kehidupan aku ker ape..cume nak berkonsi beberape cerita jer..

aritu mase nak balik kelas, tetibe jer hujan..aku baru jer nak kuar dari kolej..waktu tu aku ade kat cafe..pastu aku mengadu la kat non(non tu pembantu rumah kapten kitorang sebenarnyer..tapi, dye jaga cafe kolej kitorang..bile petang bru dye ikot madam balik umah)..pastu, waktu tu pon kawan aku yang same klas ngan aku pon nak balik..tapi, kitorang terkandas kat kolej sebab hujan..non tu pon cakap suh kitorang amik payung..tapi, mane tau payung ade ker tak kat kolej tu kan..so, dengan baik atinyer non pun pergi cari payung kat kitorang..rase cam terharu plak..non sungguh baik okeh..huhuhu

semalam punyer citer plak, aku ngan kawan aku yang bernama lina baru jer abis klas..kitorang nak singgah kat kedai jual barang2 dapur jap sebab aritu kitorang puase..so, nak beli sayur la skit kn..sampai separuh jalan, hujan turun lebat giler..berlari2 la aku ngan lina takot basah kene hujan..dah la aku pakai baju kurung, so tak leh la berlari sangat..lina plak takot giler laptop dye kene hujan sebab beg yg dye bawak tu tak safe langsung..hihihi..sampai kat kedai tu, kitorang just beli sayur jer..pastu, buat2 la tngok barang2 kat kedai tu..nak balik ujan tengah lebat giler plak..lepas kitorang abis beli tu, tuan kedai tu baik lak..dye suruh kitorang tunggu dulu kat kedai dye sebab hujan lebat sangat..siap bagi kerusi lagi suruh duduk..aku yang tak duduk diam ni tak leh la duduk..aku tawaf beberape kali kat kedai dye..sampai aku boring..aku dah siap bleh hafal sume barang yang ade kat kedai dye..hahaha..bile aku dah letih, baru la aku duduk berdiri kat depan pintu masuk kedai tu..mesti orang tu pening ngan aku..wahahaha..lame jugak la kitorang duk bertapa kat kedai dye tu..bile hujan dah slow skit, tuan kedai tu bagi kitorang payung..dye cakap gune la dulu..nanty datang kat kedai dye bagi la balik..oh, sangat baik hati!!..terharu okeh..

tak sangka ade jugak manusia yang jenis baik hati sekarang ni kan..huhu..chow!

p/s: aku asyik main hujan jer sekarang ni..huahua..

No comments:

Post a Comment